Имяславие
[1]
Протиерей православный писатель Константин Борщ.
|
Имяславие 1 том
[61]
Открыто к прочтению всем православным
|
Имяславие 2 том
[67]
Открыто к прочтению всем православным
|
Имяславие 3 том
[61]
Открыто к прочтению всем православным
|
Имяславие 4 том
[82]
Открыто к прочтению всем православным
|
Имеславие 5 том
[66]
Открыто к прочтению всем православным
|
Имеславие 6 том
[65]
Открыто к прочтению всем православным
|
Имеславие 7 том
[70]
Открыто к прочтению всем православным
|
Имяславие 8 том
[61]
Открыто к прочтению всем православным
|
Имяславие 9 том
[117]
Открыто к прочтению всем православным
|
Имяславие 10 том
[92]
Открыто к прочтению всем православным
|
Имяславие 11 том
[94]
Открыто к прочтению всем православным
|
Имяславие 12 том
[103]
Открыто к прочтению всем православным
|
Имяславие 13 том
[104]
Открыто к прочтению всем православным
|
Имяславие 14 том
[0]
Открыто к прочтению всем православным
|
Православный сборник статей
[109]
автор Константин Борщ
|
Главная » Файлы » Имяславие 10 том |
2018-01-31, 9:58 PM | |
РАЗДЕЛ I. ИМЯСЛАВИЕ – ЦЕЛЬ ТВОРЕНИЯ БОГОМ МИРА ВИДИМОГО И НЕВИДИМОГО. Глава 1. Ангельское прославление Имени Пресвятой Троицы.
«Преблаженнiи и пресветлiи Дуси, архангелов и Ангелов и всех небесных сил пречестнiи чинове, всегда предстоящiи Пресвятей и Пребожественней Троице и светом Присносущныя славы озаряемiи, НЕПРЕСТАННО СЛАВОСЛОВЯЩIИ ИМЯ ЕЯ! К вам прибегаем с молитвою и моленiем: предстательствуйте за нас у престола Господа Вседержителя».[6] «Безплотное естество Херувимское немолчными песньми Тя славословят. Шестокрильная животная Серафими непрестанными гласы Тя превозносят: Ангелов же вся воинства трисвятыми песньми Тя восхваляют. О всех молитеся прилежно, яко вси есмы в бедах, да прелести избавльшеся лукаваго, Ангельскую вопием песнь: Святый, Святый, Святый, Трисвятый Господи, помилуй и спаси нас. Аминь».[7] «Дивное Имя Твое, Iисусе Спасе наш, Ангели поют на небеси, и мы грешнии на земли бренными устнами воспеваем, Егоже ради помилуй нас». «Превеликое Имя Твое Спасе, на небеси одесную Отца седящу Ти, почитается: на земли же неизреченное Твое воплощение славится: во ад же сошествие бесы устрашает: от них же и нас избави, Христе Боже и спаси нас».[8] «Все естество ангельское безпрестанно славит пресвятое Имя Твое, Iисусе, на небеси, Свят, Свят, Свят, вопиюще; мы же грешнии на земли бренными устнами вопием: Аллилуиа».[9] Св. Iоанн Кронштадтскiй: Возникает вопрос: почему все iерейскiе возгласы оканчиваются славословiем Пресвятой Троицы? Это – в знаменiе единенiя в любви к своему Владыке и Богу между Церковью земной и небесной. Iерей в алтаре представляет как бы Церковь небесную; а как там на небесах непрестанно и немолчно славится и воспевается великое Имя Пресвятой Троицы, то и Церковь земная, научаемая от Небесной, заканчивает все свои моленiя, прошенiя и благодаренiя небесным славословiем.[10] Глава 2. Имяславцы: Бог-Отец, Бог-Сын и Бог-Дух-Святый. Исх. 3,15; Числ. 14,21; Ис. 42,8; 48,2; 52,5-6; Мал. 1,6,11,14; 2,1-2; 3,16; 4,2-3; и множество других цитат приведенных в предыдущих изданиях. Я Господь, это – Мое Имя – Ис. 42,8; Господь Саваоф Имя Ему – Ис. 48,2; Я в Имени Моем – ср. Ис. 52,5-6; Именуемый и Имя – Одно и то же – Ис. 52,5,6; Господи Боже наш… чрез Тебя только мы славим Имя Твое – Ис. 26,13; Они свято будут чтить Имя Мое – Ис. 29,23; От востока солнца будут призывать Имя Мое – Ис. 41,25; От востока солнца до запада велико будет Имя Мое – Мал. 1,11; Я Царь вселенной, и Имя Мое страшно у народов (Мал. 1,14; Памятная книга… о чтущих Имя Его – Мал.3,16; Да святится Имя Твое – Мф. 6,9; Лук. 11,2; Я пришел во Имя Отца Моего – Ин. 5,43; 10,25; Дела, которые творю Я во Имя Отца Моего, они свидетельствуют о Мне – Иоанн.10,25; Отче! прославь Имя Твое, Тогда пришел с неба глас: и прославил, и еще прославлю – Иоанн. 12,28; Если чего попросите у Отца во Имя Мое, даст вам – Ин. 14,15;. 16, 23; 24.26; Дух Святый, Которого пошлет Отец во Имя Мое – Ин. 14,26; Я открыл Имя Твое человекам – Iоан. 17,6,26; Отче Святый! Соблюди их во Имя Твое – Ин. 17,11; Дабы вы уверовали, что Iисус есть Христос, Сын Божий, и веру имели жизнь во Имя Его – Ин.20,31 А заповедь Его (Отца Небесного) та, чтобы мы веровали во Имя Сына Его Iисуса Христа и любили друг друга – 1 Ин. 3,23; Сие написал Я вам, верующим во Имя Сына Божия, дабы вы знали, что вы, веруя в Сына Божия, имеете жизнь вечную – 1 Iоан. 5,13; Значит, вера во Имя Сына Божия, есть вера в Самого Сына Божия. Славнейшее наследовал Имя – Евр. 1,4; Глава 3. Церковь Небесная и Земная, по природе своей – Имяславная. Под Вселенской Церковью, можно разуметь весь мир, даже всю вселенную Богом созданную для Славы Божией. В этой Вселенской Церкви-Вселенной все умные существа по своему изначальному Божьему усмотрению славят Пребожественное Имя своего Творца. Об этом свидетельствует Бог Дух Святой устами боговдохновенного царепророка Давида: «Всякое дыхание да славит Господа» (Пс. 150,6). Церковь Вселенская состоит из Церкви небесной Торжествующей, в которой Архангелы и Ангелы и все небесные безплотные Силы преклоняясь пред величеством Славы Присносущной Животворящей и Нераздельной Святой Троицы в смирении и любви покланяются прел Ея Божественным Сиянием незримого непостижимого существа Ея и прославляют Пребожественное Имя Триединого Бога. Об этом поведано в разделе о Церкви Земной Воинствующей. Церковь Небесная Торжествующая состоит из Архангелов, Ангелов и прочих всех небесных сил безплотных под единою Ея Главою - Бога Пресвятой Троицы. Главным членом Церкви Небесной, как бы патриархом, являлся самый первый из чинов Ангельских Архангел Денница до будущего своего падения в имяборное отступление от Бога и до присвоения себе имени ложного бога. Но архангел Денница за свою гордость против Бога был низвергнут с неба Михаилом, вторым после Денницы Архангелом, в преисподнюю ада с третьей частью ангелов имяборцев клевретов Денницы. А после победы Святого Архангела Михаила и прочих устоявших в истине Ангелов над Архангелом Денницей, стал главным в небесной Торжествующей Церкви Св. Арханел Михаил, как бы Ее патриархом. Глава 4. Церковь земная Ветхозаветная – Имяславная. Церковь земная Воинствующая в Ветхом Завете состояла из правоверующих в Бога людей. С умножением на Земле до безчисленности людей, размножились кривоверующие отступники от истинного Бога, язычники и идолопоклонники. Поэтому, Бог из всех кривоверных людей избрал Себе так называемый избранный народ Иудейский, которые свято почитали Имя Божие как Самого Бога, под главенством св. пророка Моисея и других святых пророков, которые обличали путь нечестивых людей за их идолопоклонство и за имяборство против Божества Имени истинного Бога, и даже обличали священников иудейских которые не почитали и безславили Имя Божие (Ис. 52,5; Мал. 1,6; 2,1-2; Псал. 73,10,18), возвещали путь спасения, и предсказывали о пришествии в мир Спасителя Iисуса Христа Искупителя, обещанного Богом Адаму и Еве при изгнании их из Рая за преступление против Заповеди данной им Богом. Глава 5. Ветхозаветное прославлениiе Имени Божiя. «Блажен муж, иже не иде на совет нечестивых, и на пути грешных не ста, и на седалищи губителей не седе. Но в законе Господни воля его, и в законе Его поучится день и нощь». (Пс. 1,1-2). Работайте Господеви со страхом, и радуйтеся Ему с трепетом. Прiимите наказанiе, да не когда прогневается Господь, и погибнете от пути праведнаго, Егда возгорится вскоре ярость Его: блажени вси вси надеющiися Нань». (Пс. 2,11-12). «Господи Боже мой, на Тя уповах, спаси мя от всех гонящих мя, и избави мя: Да не когда похитит яко лев душу мою, не сущу избавляющу, ниже спасающу» «Исповемся Господеви по правде Его, и пою Имени Господа Вышняго». (Пс. 7,2,3,18). «Господи Господь наш, яко чудно Имя Твое по всей земли: яко взятся великолепiе Твое превыше небес» (Пс. 8,2). «Исповемся Тебе, Господи, всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя. Возвеселюся, и возрадуюся о Тебе: пою Имени Твоему, Вышнiй». (Пс. 9,2,3). «И да уповают на Тя знающiе Имя Твое, яко не оставил еси взыскающих Тя, Господи». (Пс. 9,11). «Господь испытает праведнаго, и нечестиваго: любяй же неправду, ненавидит свою душу». (Пс.10,5). «Азъ же на милость Твою уповах. Возрадуется сердце мое о спасенiи Твоем: воспою Господеви благодеявшему мне, и пою Имени Господа Вышняго» (Пс. 12,7). «С преподобным преподобен будеши, и с мужем неповинным неповинен будеши. И со избранным избран будеши, и со строптивым развратишися. Яко Ты люди смиренныя спасеши, и очи гордых смириши. Яко Ты просветиши светильник мой, Господи Боже мой, просветиши тму мою». (Пс. 17,26-29,49,50). «Закон Господень непорочен, обращаяй души: свидетельство Господне верно, умудряющее младенцы». (Пс. 18,8). «Услышит тя Господь в день печали, защитит тя Имя Бога Iаковля».«Возрадуемся о спасенiи Твоемъ, и во Имя Господа Бога нашего возвеличимся, исполнит Господь вся прошенiя твоя. Сiи на колесницах, и сiи на конех, мы же во Имя Господа Бога нашего призовем. Тiи спяти и падоша, мы же востахом и исправихомся» (Пс.19,2,6,9). «Душу мою обрати, настави мя на стези правды, Имене ради Твоего» (Пс.22,3). «Повинися Господеви, терпящiи же Господа, тiи наследят землю» (Пс. 36,7,8,9). «Блажен муж, Емуже есть Имя Господне упованiе его, и не призре в суеты и неистовленiя ложная» (Пс. 39,5). «О Бозе похвалимся весь день, и о Имени Твоем исповемыся во век. Воскресни, Господи, помози нам, и избави нас Имене ради Твоего» (Пс.43,9,27). «Исповемся Тебе в век, яко сотворил еси: и ТЕРПЛЮ ИМЯ ТВОЕ, яко благо пред преподобными Твоими» (Пс. 51,11). «Боже, во Имя Твое спаси мя, и в силе Твоей суди ми. Исповемыся Имени Твоему, Господи, яко благо» (Пс. 53,3,7). «Благодарю Твое многопетое Имя. И спаси нас имене ради Твоего Святаго, имиже веси судьбами» (мол. по 7-й каф.). «Тако воспою Имени Твоему во веки, воздати ми молитвы моя день от дне» (Пс.60,9). «Возвесели сердце мое, во еже боятися Имене Твоего» (Мол. по 8-й каф.). «Воскликните Господеви вся земля, пойте же Имени Его, дадите славу хвале Его. Вся земля да поклонится Тебе, и поет Тебе: да поет же Имени Твоему Вышнiй» (Пс.65,2,4). «Восхвалю Имя Бога моего с песнiю, возвеличу Его во хваленiи: И угодно будет Богу паче тельца юна, роги износяща и пазнокти. И семя рабов Твоих удержит ю, и любящiи Имя Твое вселятся в нем» (Пс.68,31-32,37). «Будет Имя Его благословенно во веки, прежде солнца пребывает Имя Его: и благословятся в Нем вся колена земная, вси языцы ублажат Его. И благословенно Имя Славы Его во век и в век века: и исполнится славы Его вся земля: буди, буди» (Пс. 71,17,19). «Доколе, Боже, поносит враг; раздражит противный Имя Твое до конца? Помяни сiя: враг поноси Господеви, и людiе безумнiи раздражиша Имя Твое. Да не возвратится смиренный посрамлен, нищ и убог восхвалита Имя Твое» (Пс.73,10,18,21). «Просвети убо очи сердца моего, и даждь ми умиленiе к покаянiю, и сокрушенiе сердца ко исправленiю: да со благою надеждою, и истинным уверенiем, к тамошнему мiру пойду, хваля и благословя выну Всесвятое Имя Твое, Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков, аминь» (Мол. по 10 каф.). «Помози нам, Боже Спасителю наш, Славы ради Имене Твоего, избави ны, и очисти грехи наша Имене ради Твоего» (Пс.78,9). «И не отступим от Тебе: оживиши ны, и Имя Твое призовем» (Пс.79,19). «И да познают, яко Имя Тебе Господь, Ты един Вышнiй по всей земли» (Пс.82,19). «Вси языцы, елики сотворил еси, прiидут, и поклонятся пред Тобою, Господи, и прославят Имя Твое: Яко велiй еси Ты, и творяй чудеса, Ты еси Богъ един. Настави мя, Господи, на путь Твой, да возвеселится сердце мое боятися Имене Твоего. Исповемся Тебе, Господи Боже мой, всем сердцем моим, и прославлю Имя Твое в век. Яко милость Твоя велiя на мне, и избавил еси душу мою от ада преисподнейшаго» (Пс. 85,9-13). Север и море Ты создал еси: Фавор и Ермон о Имени Твоем возрадуетася. Блажени людiе ведущiи воскликновенiе: Господи, во свете лица Твоего пойдут: И о Имени Твоем возрадуются весь день, и правдою Твоею вознесутся» (Пс.88,13,16,17). «Яко на Мя упова, и избавлю и: покрыю и, яко позна Имя Мое. Воззовет ко Мне, и услышу его; с ним есмь в скорби, изму его, и прославлю его: Долготою дней исполню его, и явлю ему спасенiе Мое» (Пс. 9014-16). «Благо есть исповедатися Господеви, и пети Имени Твоему, Вышнiй: Возвещати заутра милость Твою, и истину Твою на всяку нощь» (Пс.91,2-3). «Воспойте Господеви песнь нову, воспойте Господеви вся земля: Воспойте Господеви, благословите Имя Его, благовестите день от дне спасенiе Его. Возвестите во языцех Славу Его, во всех людех чудеса Его. Принесите Господеви славу Имени Его: возмите жертвы, и входите во дворы Его» (Пс. 95,1,2,3,7,8). «Да исповедятся Имени Твоему Великому, яко Свято и Страшно есть» «Моисей и Аарон во iереех Его, и Самуил в призывающих Имя Его: призываху Господа и Той послушаше их» (Пс.98,3,6). «Внидите во врата Его во исповеданiи, во дворы Его в пенiих: исповедайтеся Ему, хвалите Имя Его» (Пс. 99,4). «Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя Имя Святое Его» (Пс.102,1-2). «Исповедайтеся Господеви, и призывайте Имя Его: возвестите во языцех дела Его. Воспойте Ему, и пойте Ему: поведите вся чудеса Его. Хвалитеся о Имени Святом Его: возвеселится сердце ищущих Господа». (Пс. 104,1-3). «Спаси ны, Господи Боже наш, и собери ны от язык, исповедатися Имени Твоему Святому, хвалитися во хвале Твоей» (Пс.105,47). «И Ты, Господи, Господи, сотвори со мною Имене ради Твоего, яко блага милость Твоя» (Пс.108,21). «Избавленiе посла людем Своим, заповеда в век завет Свой, Свято и Страшно Имя Его» (Пс. 110,9). «Хвалите отроцы Господа, хвалите Имя Господне. Буди Имя Господне благословенно от ныне и до века. «От восток солнца до запад хвально Имя Господне» (Пс. 112,1,2,3). «Не нам, Господи, не нам, но Имени Твоему даждь славу, о милости Твоей и истине Твоей» (Пс. 113,9). «Обяша мя болезни смертныя, беды адовы обретоша мя: скорбь и болезнь обретох, и Имя Господне призвах» (Пс. 114,3). «Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми; Чашу спасенiя прiиму, и Имя Господне призову. Молитвы моя Господеви воздам пред всеми людьми Его» (Пс.115,3-5). «Благо есть надеятися на Господа, нежели уповати на князи. «Вси языцы обыдоша мя и Именем Господним противляхся им. Обышедше обыдоша мя, и Именем Господним противляхся им. Обыдоша мя яко пчелы сот и разгорешася яко огнь в тернiи: и Именем Господним противляхся им». (Пс.117,8-12). Помянух в нощи Имя Твое, Господи, и сохраних закон Твой. «Уста моя отверзох, и привлекох Духъ, яко заповедей Твоихъ желах. Призри на мя и помилуй мя, по суду любящих Имя Твое» (Пс.118,55,131-132). «Помощь наша во Имя Господа, сотворшаго небо и землю» (Пс.123,8). «Имене ради Твоего потерпех Тя, Господи. потерпе душа моя в слово Твое: упова душа моя на Господа» (Пс.129,4). «Хвалите Имя Господне, хвалите раби Господа, стоящiи во храме Господни, во дворех дому Бога нашего. Хвалите Господа, яко благ Господь: пойте Имени Его, яко добро». Господи, Имя Твое в век, и память Твоя в род и род» (Пс.134,1-3,13). «Поклонюся ко храму Святому Твоему, и исповемся Имени Твоему о милости Твоей и истине Твоей: яко возвеличил еси над всем Имя Твое Святое» (Пс.137,2). «Обаче праведнiи исповедятся Имени Твоему, и вселятся правiи с лицем Твоим» (Пс.139,14). «Помянух дни древнiя, поучихся во всех делех Твоих, в творенiи руку Твоею поучахся. Имене Твоего ради, Господи, живиши мя правдою Твоею: изведеши от печали душу мою.» (Пс.142,5,6,11). «Вознесу Тя, Боже мой, Царю мой, и благословлю Имя Твое в век и в век века. На всяк день благословлю Тя, и восхвалю Имя Твое в век и в век века. Велiй Господь и хвален зело, и величiю Его несть конца» Близ Господь всем призывающим Его, всем призывающим Его ВО ИСТИНЕ: Хвалу Господню возглаголют уста моя: и да благословит всяка плоть Имя Святое Его, в век и в век века». (Пс.144,1-3,18-21). «Да восхвалят Имя Господне: яко Той рече, и быша: Той повеле, и создашася. Царiе земстiи и вси людiе, князи и вси судiи земстiи: Юноши и девы, старцы с юнотами. Да восхвалят Имя Господне: яко вознесеся Имя Того единаго, исповеданiе Его не земли и на небеси» (Пс.148,5,11-13). «Да восхвалят Имя Его в лице, в тимпане и псалтири да поют Ему.» (Пс. 149,3-4). «Всякое дыханiе да хвалит Господа». (Пс.150,1-6). «Яко благословенно и препрославленно есть Имя Твое, Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков, аминь» (Мол. по 16-й каф.). «Благодарим Тя, Господи Боже спасенiй наших, яко вся твориши во благодеянiя жизни нашея: яко упокоил еси нас в прешедшем нощном времени, и воздвигл еси нас от ложей наших, и поставил еси нас в поклоненiе честнаго и славнаго Имене Твоего». (Мол. по 14-каф.). Глава 6. Новозаветное Имяславiе Церкви Христовой. Вышеприведенное прославление Имени Божия по Богодухновенной Псалтири, реализуется и в Новом Завете, в службах Церковных. Пришедший в мир спасти род человеческий Господь Iисус Христос создал Свою Новозаветную Воинствующую Церковь на твердом как камень, и непоколебимом как скала, исповедании Его Сыном Божиим св. апостола Петра. (Мф. 16,16-18; 28,19-20). Из приведенного выше Священного Писания мы узнали, что Iисус Христос ясно указал всему миру о том, что вся Пресвятая Троица: Бог-Отец, Бог-Сын и Бог-Дух Святой – Ипостасные Имяславцы, прославляющие Пребожественные Имена Триединого Бога, то есть, Самих Себя. Прочитайте, хотя бы: Евангелие от Матфея 6,9; 28,19-20; от Марка 16,17; от Iоанна 12,28; 17,6,26; 5,43 и Вы убедитесь в этой неопровержимой Святой истине. А вот исповедание Имяславия Церкви Христовой: Ангелов Творче и Господи сил, отверзи ми недоуменный ум и язык на похвалу пречистаго Твоего Имене, якоже глухому и гугнивому древле слух и язык отверзл еси». (Икос 1-й Акафиста Сладчайшему Господу нашему Иисусу Христу.). Свят еси, Господи Боже наш, Егоже полк мученический боголепно исповедует, и преподобных воинство Пресвятое Имя славословит». (Акафист Пресвятой Троице. Икос) «Мы прежде всего должны просить, чтобы святилось Имя Его. Но ужели Имя Божiе не свято, братiе, когда мы должны просить, да святится Имя Его? Не Его ли Пресвятое Имя выну славят на небеси Херувимы и Серафимы, Архангелы и Ангелы, Святъ, Святъ, Святъ Господь Богъ Саваофъ (Ис. 6,3)? Да и мы православные, не то же ли воспеваем по благости Божiей на земле?».[11] Свт. Тихон Задонский учит: «Отдавай убо всякое почтение Имени Божию, как Самому Богу». «Наша христианская должность того требует, чтобы мы как сами в себе славили оное (Имя Божие), так пресекали то, чем оно хулится, и хулящим заграждали уста, сколько можем…» (Т. 5. 1910. III-28. Троицкое слово № 8. С. 65).
Молитвенные песнопения Богу, открывшему Себя всему миру в Имени Своемъ. Тропарь, гласъ 4: Сiя глаголетъ Богъ Вседержитель: / Азъ Господь Богъ, сiе Вечное Имя Мое[12].[13]/ Живу Азъ и присно живетъ Имя Мое[14] / И ныне заповедь сiя къ вамъ священницы: / аще не примете къ сердцу вашему / воздавати славу Имени Моему, / прокляну васъ и благословенiе ваше, / и уже проклинаю, / яко не хотите приложить къ тому сердца.[15] инъ Тропарь, гласъ 4: Вамъ, благоговеющимъ предъ Именемъ Моимъ, / глаголетъ Господь Вседержитель, / взойдетъ солнце правды и исцеленiе въ лучахъ его,[16] / и выйдете и взыграете, яко тельцы отъ узъ разрешенiи: / попиратися имуть нечестивiи, / будутъ бо прахомъ под стопами вашими, / въ день, воньже Азъ сотворю. / О боящихся же Бога и чтущихъ Имя Его / предъ лицемъ Его пишется памятная книга.[17].[18] Кондакъ, гласъ 4: Яко да Имя Мое не осквернится предъ языки… / вы же доме Израилевъ, / сице глаголетъ Адонаи Господь: / кiйждо кумиры своя отымите, / и аще послушаете Мене, / и Имени Моего Святаго не осквернавити…/ И познаете, яко Азъ Господь, / да Имя Мое не осквернится злыми путями вашими.[19] Глава 8. Молитва Богу о Имени Пресвятой Троицы.[20] Всеблагiй Господи: Боже Отче, Боже Сыне, Боже Душе Святый! Пресвятая, Живоначальная, Единосущная и Нераздельная Троице: съ верою несумненною и любовiю сердечною приносимъ поклоненiе Твоему Всемогущему, Державному Имени, иже, по Апостолу Ерме держитъ весь мiръ![21] Въ сiе апокалипсическое время всемiрного отступленiя отъ Божества и бытiя Твоего Имени,[22] кое отступленiе начал на Небесех Архангел Денница, а в Россiи возобновил Ангел Церкви[23] Россiйской Синодъ въ 1913 году,[24] - мы, недостойные, сподобившiеся по Твоей милости быть исповедниками пресладкого Имени Твоего, при помощи Твоей благодати, со всеми Святыми Святой Соборной Апостольской Церкови веруемъ въ Божество Твоего Имени, славимъ, почитаемъ и поклоняемся Тебе, Господи, о Имени Твоемъ! Веруемъ, Господи, яко как честь образа переходитъ на первообраз, тако и хула образа переходитъ на первообраз; а честью воздаваемой Имени Твоему, чествуется Лице Твое; хулою же Имени Твоего безчестится Лице Твое. Сiе, Ты, Господи, утаилъ еси отъ премудрыхъ и разумныхъ века сего, и открылъ младенцамъ нам недостойнымъ последователямъ исповедников святых мучеников Афонских, пострадавшим за честь, славу и Божество достопоклоняемого Имени Твоего. Посему, усердно молимъ Тя, Пресвятая Троице, помилуй насъ грешныхъ, очисти нас от всякой скверны плоти и духа Имени ради Святаго Твоего, и аще чемъ по немощи нашей согрешим, настави насъ на искреннее покаянiе, прости намъ вся беззаконiя наша; Славы ради Имени Твоего, не попусти нам грехами нашими осрамить званiе наше исповедническое, дабы не сквернилось нами Твое Пресвятое Имя,[25] и сего ради да не будемъ изглаждены изъ книги жизни Агнца закланнаго отъ созданiя мiра. Помоги намъ, всемилостивая Всесвятая Троице Боже нашъ, до конца сохранить слово терпенiя и не отречься отъ Имени Твоего, якоже отреклись имяборцы ересью имяборной и довели народ до забвенiя и отступленiя отъ Всесвятейшаго Имени Твоего.[26] Еще же умоляемъ Тебя, Пресвятая Троице, молитвами Пресвятой Богородицы, Святыхъ Архангеловъ, Ангеловъ и всехъ Святыхъ Твоихъ, сохрани насъ отъ поклоненiя антихристу, дабы въ правой вере, в благочестии и чистоте окончить земной удел нашей жизни, а въ будущемъ веке сподобиться Небеснаго Царствiя, въ немъ же со всеми небожителями, радостно ликуя, славить и величать Пресвятое неизреченное и достопокланяемое Имя Твое Отца, и Сына, и Святаго Духа, во вся веки. Аминь. Величанiе.
[1] Богородичен 5-й песни какона службы общей преподобным, Минея Общая. [2] ин. Епафродита [3] Марк. 16,17. [4] 1 Iоан. 3,23; Iоан. 1,12; Откр. 3,8; 19,13; Малах. 2,1-2. [5] Св. ап. Эрма. Камень Веры. 250. [6] Из особой молитвы св. Iоанна Златоуста. [7] Из Великого повочерия [8] Из канона Iисусу Сладчайшему, На хвалитех стихиры. [9] Кондак 9 акафиста Iисусу Сладчайшему. [10] Св. Iоанн Кронштадтскiй: Начало и конец нашего земного мiра». СПб. 1901. С. 396 [11] Виктора Успенского. Поучен. О мол. Госп, стр. 20. Моск. Универ. Типогр. 1858 г. Здесь исповедуется Церковью Ангельское и человеков Имяславiе. [12] Ис. 42,8 [13] Исх. 3,15 [14] Числъ 14,21 [15] Мал. 2,1-2 [16] «Исцеленiе въ лучахъ» – возможно, исцеленiе въ грехахъ, предполагал Афонскiй исповедник схим. Георгiй (Макаровскiй. + 27.VIII.1964). [17] Малах. 3,16; то же самое сказано об исповдникахъ Имени Божiя и в Откр. 3,5 [18] Мал. 3,16 слав. и русск. Тексты. [19] Iез. 20, ст.: 5,11,22,39,44 [20] Инока Епафродита. [21] Пастырь святой Ерма. Подобiе 9. Гл. 14. [22] 2 Фесс. 2,3 [23] Откр. 3,1 [24] Откр. 13,6 [25] Iез. 20, ст.: 5,11,22,39,44 [26] Iерем. 23,27 [27] Сие открыл Ангел св. ап. Эрме: «Пастырь св. Эрма».Подобие 9, гл. 14. | |
Просмотров: 290 | Загрузок: 0 | |
Всего комментариев: 0 | |